اشتراک‌گذاری:

بدون دیدگاه
25 بازدید
  1. خانه
  2. دانستنی
  3. ارتوپدی فنی و کفش طبی مناسب کفش ورزشی یا اسپرت

ارتوپدی فنی و کفش طبی مناسب کفش ورزشی یا اسپرت

دسته‌بندی: دانستنی

همه ما میدانیم

تاثیر کفش بر مفصل زانو و ستون فقرات
تاثیر کفش بر مفصل زانو و ستون فقرات

که به پاها قلب دوم می گویند. اما به واقع چقدر به این قلب اهمیت می دهیم؟ از آنجا که اکثر فعالیت ما خارج از خانه و بوسیله پاهایمان انجام می شود. آیا از برند کفش طبی مناسبی استفاده می کنیم؟ آیا به اندازه البسه فاخر به تهیه کفش طبی مناسب هم توجه داریم؟ در ادامه لیست برندهای معروف کفش اسپرت جهان همراه با تاریخ ساخت آن را به شما معرفی می کنیم. اگر به دنبال کفش طبی در مشهد هستید. از طریق لینک نوبت دهی سایت جهت کسب اطلاعات بیشتر و مراجعه حضوری به کلینیک ارتوپدی فنی . ( یا کلینیک های تخصصی پا ، خار پاشنه در نزدیکی محل زندگی. ) استفاده کنید.

اگر می دانستید :

 داشتن یک کفش طبی راحت و مطابق فرم بدن (استاندارد. از نظر ارتوپدی فنی ) چقدر از خستگی تن شما کم می کند؟ وقتی بدلیل کهولت سن ، آرتروز و خیلی دلایل دیگر پاها یارا راه رفتن ندارند. بی درنگ یک جفت کفش مناسب خریداری می کنید. این مقاله به پرفروش ترین کفش های برند در ایران و دنیا اختصاص دارد. شاید برای شما سوال پیش بیایید که بهترین کفش در دنیا در کدام است؟

 کفش اسپرت / ورزشی نایک (Nike)

کفش اسپرت سایز نامناسب

در سال ۱۹۶۴ توسط فیل نایت و بیل باورمن تاسیس شد. فیل نایت یک دونده نیمه استقامتی بود که تحت مربیگری بیل باورمن آموزش دیده بود. بیل باورمن که همیشه به دنبال راه هایی برای افزایش عملکرد شاگردش بود. در اوقات بیکاری سعی می کرد کفش های ورزشی او را بهبود بخشد.

او ترکیبات بسیار متفاوتی را امتحان کرد ولی زیاد موفقیت آمیز نبودند. در این زمان فیل نایت برای ادامه تحصیل در رشته مدیریت امور مالی راهی دانشگاه استنفورد شد. در آنجا او پیشنهادی به یک شرکت سازنده کفش ژاپنی ارائه داد. برای آنها نوشت که کاری خواهد کرد تا این شرکت بتواند با بهترین برندهای آلمانی به رقابت بپردازد.

پیشنهادات او سالها نادیده گرفته شدند:

به همین جهت او تصمیم گرفت. از ژاپن کفش وارد کرده و در منطقه محلی خود آن کفش ها را بفروشد. فیل نایت سعی کرد نخستین موجودی کفش هایش را به مربی سابقش باورمن بفروشد. او متوجه شد باورمن تمایل زیادی به شراکت در این زمینه با او دارد. به همین دلیل آنها تصمیم به شراکت برابر گرفتند.

هر چند در آغاز کسب و کارشان به کندی پیش می رفت. ولی آنها در سال ۱۹۶۵ میزان فروششان به ۲۰۰۰۰ دلار رسید. از زمان آغاز کسب و کار ، این دو شریک سعی کردند خط تولید کفش خودشان را راه اندازی کنند. پس از سال ها تلاش در سال ۱۹۷۱ تولید اولین کفش ورزشی خود را آغاز کردند.

این کفش وزن سبکتری نسبت به دیگر کفش های ورزشی دارا بوده. و برای حرکات کششی در قسمت زیر کفش دارای برآمدگی هایی بود. این کفش ورزشی در سال ۱۹۷۲ به بازار عرضه شد. اولین سفیر برند نایک استیو پرفونتین دونده مشهور آمریکایی بود. که در طول دوران کالج خود یعنی از سال ۱۹۶۹ تا ۱۹۷۲ توانست هفت رکورد آمریکایی از ۲۰۰۰ متر تا ۱۰۰۰۰ متر را به ثبت برساند.

نایک ایر :

مدتی بعد در سال ۱۹۷۹ برند نایک تکنولوژی نایک ایر را طراحی کرد. (در تکنولوژی نایک ایر کیسه های بالشتکی با هوای تحت فشار پر شده است. در قسمت پایین زیره میانی و پنجه ی کفش تعبیه می شود. این تکنولوژی فشار ناشی از ضربات دویدن و راه رفتن را کاهش می دهد.) ارائه ی این تکنولوژی برتر از عوامل پیشرفت برند نایک به شمار می رود. این برند توانست در عرصه ساخت کفش های ورزشی بسیار قدرتمند ظاهر شود. 

این پیشرفت مهم منجر به ارائه ی عمومی این محصول در سال ۱۹۸۰ شد. کمی بعد برند نایک میان رشته های ورزشی بسیار محبوب شد. در سال ۱۹۸۲ توانست به تولید کننده شماره یک کفش ورزشی در آمریکا تبدیل شود. لوگوی برند خیلی زود بین خانواده های آمریکایی شناخته شد. در سال ۱۹۸۵ طراحان نایک یک کفش ورزشی مخصوص برای مایکل جردن  طراحی کردند. که با افزایش محبوبیت خود به فروش کفش های ورزشی نایک کمک کرد. این برند توانست به رکورد جدیدی در فروش دست یابد. پس از آن نایک به طراحی لباس و دیگر لوازم ورزشی نیز مشغول شد.

آنها توانستند:

با تیم های مختلف مانند تیم های فوتبال برزیل و تیم های فوتبال مردان و زنان آمریکا برای تولید لباس و لوازم ورزشی قرارداد ببندند. در سال ۱۹۹۶ این برند دوباره با یک تازه کار ورزش گلف به نام تایگر وودز به مبلغ ۵ میلیون دلار در سال قرارداد بست. با موفقیت افسانه ای تایگر وودز بر محبوبیت و فروش برند نایک افزوده شد.

نایک به تولید نسخه های جدید کفش های تمرینی ورزشی ادامه داد. آنها در سال ۲۰۰۰ کفش نایک شاکس را عرضه کردند که فروش خوبی در تمام دنیا بدست آورد. امروزه نایک یک امپراتوری پهناور در عرصه محصولات ورزشی متنوع همچون تنیس ، بیس بال ، فوتبال ، کریکت و دو میدانی به شمار می آید.

تمایل بیل باورمن برای پیدا کردن راه حلی برای موفقیت شاگردش فیل نایت. به تشکیل برند نایک که یکی از سود آورترین و محبوب ترین برند های جهان است منجر شد. درآمد سالیانه این برند بیش از ۲۵ میلیارد دلار برآورد شده است.

 

 

کفش ریبوک (Reebok)

 

کفش ورزشی ریبوک

برند تجاری ریبوک (Reebok brand)

در سال ۱۹۵۸ توسط دو نوه بنیان‌گذار کفش ‌دوزی ایجاد شد. نام آن را با الهام از یک غزال آفریقایی ، ریبوک نامیدند که نهایتا با کمپانی فاستر و پسران ادغام گردید. میزان فروش در سال ۱۹۸۷ به ۴٫۱ میلیارد دلار و در سال ۱۹۹۱ به ۷٫۲ میلیارد دلار بالغ گردید و برند تجاری ریباک به عنوان بهترین و نوآورترین شرکت سازنده وسایل ورزشی در جهان شناخته شد. در سال ۱۹۸۷ ارزش سهام نام تجاری ریبوک در صنعت کفش‌های ورزشی به لحاظ فروش ۴٫۱ میلیارد دلار از رقیب اصلی‌ خود یعنی نایک بالاتر رفت ، ولی پس از مدتی سرعت رشد فروش لوازم ورزشی ریبوک کم شد و در سال ۱۹۹۰ فروش شرکت نایک نسبت به ریبوک افزایش یافت.

در این زمان ناگهان برند تجاری ریبوک شروع به از دست دادن تدریجی موقعیت خود در بازار کرد. و باعث نگرانی سهامداران ریبوک شد. قسمتی از جابه‌جایی موقعیت رقابتی برند ریبوک و افت فروش این برند. به دلیل سرمایه‌گذاری سنگین شرکت لوازم ورزشی نایک در تبلیغات و استفاده از ستاره‌های ورزشی گران قیمت بود.

پل فایرمن:

توزیع کننده لوازم ورزشی ریبوک در آمریکای ‌شمالی برای بازگرداندن موقعیت برند ریبوک ، ابتدا از بخش بسکتبال آغاز کرد. در آن زمان ، مایکل جردن در بسکتبال بازنشسته شده بود. و در غیاب مایکل جردن که در فروش کفش‌های نایک تاثیر زیادی داشت. ریبوک برای تبلیغات خود از ستاره معروفی به نام شکیل اونیل استفاده کرد. و قراردادی را با او امضا کرد که باعث افزایش چشمگیر فروش این شرکت در آن سال‌ها شد. در جریان مسابقات در سال ۱۹۹۴ نام تجاری ریبوک به عرضه کفش‌های طرح جدید و بدون بند و قابل شارژ به وسیله گاز کربنیک پرداخت. قیمت این کفش‌ها ۱۳۰ دلار بود که بسیار معقول تعیین شد. و فایرمن انتظار داشت که با این نوآوری سهم بازار خود را در طول سه سال تا ۱۰ درصد افزایش دهد.

برند تجاری ریبوک:

همچنین در ژانویه ۱۹۹۳ کفش‌های بنددار مخصوص را برای ورزشکاران دبیرستانی عرضه کرد. همچنین در سال ۱۹۹۴ با ۱۲ نوع کفش و انتظار فروش۱۰۰ میلیون دلار وارد بازار‌ هاکی شد. فایرمن پیش‌بینی کرد که با افزایش میزان فروش ، درآمد آن‌ها سه برابر شود ، ولی تلاش‌های گسترده او برای نوسازی شرکت برای مقابله با شرکت نایک و نیل به پیشگامی ‌در بازار با اقبال مواجه نشد و پاره‌ای مشکلات در رابطه با قیمت بالای محصولات ریبوک ظاهر گردید.

در شش ماه اول سال ۱۹۹۳ ، فروش کفش‌های بسکتبال به رغم تبلیغات زیادی که انجام شد ۲۰ درصد کاهش یافت. در سال ۱۹۹۵ هزینه‌های عملیاتی شرکت افزایش یافت و برند ریبوک پذیرفت که بخشی از افزایش هزینه‌ها ناشی از عقد قرارداد با ستارگان ورزشی و پرداخت پاره‌ای از هزینه‌های مسابقات است.

بنابراین برخلاف چهار سال قبل و به جای ۴۰۰ نفر ، ریبوک با ۳۰۰۰ ورزشکار برای پوشیدن کفش‌های ریبوک در جریان المپیک ۱۹۹۶ آتلانتا قرارداد منعقد کرد. از طرف دیگر با مسئولان سان‌فرانسیسکو و فدراسیون‌های تیم‌ها و ستارگان بسکتبال برای پوشیدن کفش ریبوک قراردادهای جداگانه‌ای بست.

 شرکت لوازم ورزشی آدیداس:

در اواخر سال ۲۰۰۵ میلادی اقدام به خرید برند تجاری ریبوک کرد مدیران آدیداس پس از خرید علامت تجاری ریبوک نام این شرکت تجاری را تغییر ندادند و فقط تکنولوژی آدیداس را در خطوط ساخت محصولات علامت تجاری ریبوک جایگزین کردند ، زیرا نمی‌خواستند با این اقدام بازار فروش خود را از دست بدهند. ادغام آدیداس با ریبوک در ژانویه سال ۲۰۰۶ را می‌توان فصل جدیدی در تاریخ ریبوک دانست.

ادغام این دو برند مطرح با یکدیگر:

به آن ها این فرصت را می‌داد که با ایجاد ویژگی‌های مکمل در این دو برند ، به بازار گسترده‌تری دست یابند و توانایی ارائه محصولات متنوع‌تری را به بازار داشته باشند ، تا سال ۱۹۹۵ برند ر‌یبوک با فروش ۲۲۸ میلیون دلاری در رده سوم بزرگ‌ترین فروشندگان کفش‌های ورزشی قرار گرفت.

دو سال بعد فروش کفش‌های نایک به ۷۵۰ میلیون دلار افزایش یافت ، ولی ریبوک ۱۲۲ میلیون دلار به‌دست آورد. در سال ۲۰۱۳ میلادی لوگوی برند تجاری ریبوک پس از ۱۲۰ سال تغییر کرد و به مثلث تبدیل شد. شرکت ریبوک امروزه یکی از زیر مجموعه‌های شرکت آلمانی آدیداس است. دفتر مرکزی این شرکت در شهر کانتون ایالت ماساچوست کشور آمریکا قرار دارد و در شهرهای متعدد جهان دارای شعبه و فروشگاه می‌باشد.

کفش کتونی ونس (vans)

کتونی ونس
کتونی ونس

یکی ازبرندهای محبوب امریکایی با سابقه ی درخشان در زمینه تولید کفش و کتانی اسپرت ، اسکیت بورد و کوله پشتی در دنیا می باشد. که در سال ۱۹۶۶ توسط دو برادر با نام های پل ون دورن و جیمی ون درون به همراه شرکای تجاریشان برند ونس در آناهیم کالیفرنیا تاسیس شد و توانست در همان روز اول ۱۲ کفش بفروشد که تمامی آن محصولات در همان روز تولید شدند.

تا بعد از ظهر به دست مشتری ها رسیدند و همین موضوع نشان دهنده ی این بود که این شرکت چقدر مستعد پیشرفت های چشمگیر است. ونس زمانی که زیره های کلاسیک را برای اولین بار تولید کرد برای بسیاری از مردم بسیار عجیب و غریب بودند ، اما از دیدگاه امروزی ، این امر منجر به یکی از بزرگترین نقاط عطف در تولید کفش اسنیکر امروزی شده است.

جالب است بدانید:

طراحی های کتانی های محبوب ونس توسط پسر یکی از شرکای شرکت انجام شد و هم اکنون از آن به عنوان یک سبک بسیار محبوب استفاده می شود و در بین مردم بسیار پرطرفدار است. شما باید بدانید که محصولات ونس فقط محدود به کفش و کتانی نمی شود و این برند در زمینه تولید کیف ، کفش های مخصوص برف یا بوت ، تیشرت ، هودی ، اسکیت بورد و لوازم موج سواری نیز فعالیت بسیار خوبی دارد.

ونس:

در زمینه ی برند سازی بسیار موفق عمل کرده است و توانسته است از دهه ی ۶۰ میلادی تا کنون خود را به عنوان یک کمپانی بسیار قدرتمند ثابت کند که از کودکان تا ستاره های ورزشی نیز مشتاق به استفاده از محصولاتش باشند. جالب است بدانید که ونس اولین سری کفش های خود را مخصوص اسکیت سواری تولید کرد که بسیار محبوب شدند و توانست فروش بسیار فوق العاده ی را برای آن ها به همراه داشته باشد.

یکی از دلایل موفقیت این برند:

احترام به سلیقه و فهم مشتری بود به گونه ای که محصولات ونس با کیفیت بالا و قیمت بسیار مناسب عرضه می شدند که هر فردی از هر طبقه ی اجتماعی بتواند از محصولات این برند استفاده کند. همانطور که در بالا نیز در رابطه با زیره های شطرنجی وافل در کتانی های ونس توضیح دادیم باید بگوییم چیزی که این زیره ها را از زیره های عادی متمایز می کند خاصیت کشسانی و اصطکاک خوبی است که با سطح زمین دارند.

این زیره ، کشش و اصطکاک کفش‌های ونس را به شدت بالا برد و اگر چه هدف ون دورن در ابتدا تولید کفش‌های مناسب اسکیت ‌سواری نبود ، به دلیل این ویژگی ، کفش‌های او به نخستین انتخاب اسکیت ‌سواران تبدیل شدند. مطمئنا یکی از عواملی که سبب شد ونس تا این اندازه پیشرفت کند تولید کفش هایی مخصوص اسکیت سواران بود و این کار را با کمک اسکیت سواران حرفه ای انجام داد و سبب شد که کفش هایی کاملا مناسب ورزش اسکیت بورینگ تولید کند.

یکی از برتری های کفش های ونس در زمینه ی اسکیت سواری چسبندگی بالایی است که در قسمت پشت پا به وجود می آورد که سبب می شود شما بتوانید راحت تر اسکیت را کنترل کنید و حرکات نمایشی را راحت تر اجرا کنید

کفش آدیداس (Adidas)

کتونی آدیداس
کتونی آدیداس

آدیداس (به آلمانی: Adidas)

یک شرکت پوشاک آلمانی است ، که مقر اصلی آن ، در شهر هرتسوگن‌آوراخ در ایالت بایرن کشور آلمان قرار دارد. شرکت آدیداس در زمینه طراحی ، تولید و توزیع انواع لباس ، کفش ، پاافزار و کفش ورزشی ، تجهیزات ورزشی ، ساعت ، عینک آفتابی ، محصولات مراقبت‌های شخصی و لوازم لوکس فعالیت می‌کند.

آدیداس یک شرکت هلدینگ است و شرکت تولید پوشاک ورزشی ریبوک ، شرکت لوازم گلف تیلورمید و شرکت راک پورت زیر مجموعه آن به حساب می‌آیند. آدیداس بزرگترین تولیدکننده لوازم ورزشی در اروپا و دومین شرکت بزرگ تولیدی لوازم ورزشی در دنیا به‌شمار می‌رود. شرکت آدیداس در سال ۱۹۴۸ توسط آدولف داسلر پایه‌گذاری شد.

وی با کمک برادرش رودولف در سال ۱۹۲۴ کار تولید کفش‌های ورزشی را آغاز کرد. رودولف پس از جدایی از برادرش ، شرکت پوما را پایه‌ریزی کرد. کریستفر فون وایلم داسلر یک کارگر تولیدی کفش در هرتسوگن‌آوراخ در ۲۰ کیلومتری شهر نورنبرگ بود. پائولین همسر کریستفر نیز یک لباس‌شویی در شهر باواریان را اداره می‌کرد.

رادلف «رودی» داسلر:

پس از پایان مدرسه به پدرش در کارخانه تولید کفش پیوست. وی پس از بازگشت از جنگ جهانی اول مدیر یک شرکت تولید چینی شد و بعدها توانست وارد بازار عمده چرم در شهر نورنبرگ شود. آدولف داسلر نیز پس از بازگشت از جنگ جهانی اول تولیدی کفش‌های ورزشی خود را در لباس‌شویی مادرش در هرتسوگن‌آوراخ را راه اندازی کرد.

در ژوئیه ۱۹۲۴ ، رادلف به هرتسوگن آوراخ بازگشت تا در کنار برادرش کارخانه تولیدی کفش برادران داسلر را تأسیس کند. آن‌ها این سرمایه‌گذاری را در لباس‌شویی مادر خود آغاز کردند. اما در آن زمان برق در شهر آن‌ها قطعی‌های متناوب داشت و این دو برادر مجبور بودند از پدال‌های تولید برق (چیزی شبیه به تولید برق با دوچرخه) روی آورند تا بتوانند تولید در کارخانه کوچکشان را ادامه دهند.

در سال ۱۹۴۸ و در اولین مسابقه فوتبال تیم ملی آلمان غربی پس از جنگ جهانی دوم ، اکثر بازیکنان این تیم کفش‌های پوما به پا داشتند. از آن جمله می‌توان به هربرت بوردنسکی ، بهترین گل زن آلمان غربی پس از جنگ جهانی اشاره کرد. چهار سال بعد ، در المپیک تابستانه ۱۹۵۲ هلسینکی فنلاند ، جوزی بارتل قهرمان دو ۱۵۰۰ متر لوگزامبورگ ، اولین مدال طلا با کفش‌های پوما را به نام خود ثبت کرد و اولین افتخار جهانی پوما به‌شمار رفت.

کفش کتانی نیو بالانس (NEW BALANCE)

 

کتونی ورزشی
ارتفاع استاندارد جلو پنجه کتونی ورزشی

 

برند نیو بالانس (NEW BALANCE)

یکی از تولید کنندگان بزرگ پوشاک ورزشی و همچنین کتانی و کفش ورزشی و اسپرت در آمریکا است. این شرکت در سال ۱۹۰۶ تاسیس شده است. امروزه تولیدات خود را در چندین کشور مختلف تولید و به سرتاسر دنیا ارسال می‌کند. مدل های از این کتانی که در ایران موجود هستند و به فروش می رسند عموماً ساخت انگلستان و یا چین هستند. اما فرایند ساخت کتانی ها در هر کشور تحت نظر نیوبالانس اصلی آمریکا انجام می گردد تا کیفیت درخور برند حفظ گردد.

این ترکیب یکی ازسبک ترین ترکیب های بکار رفته در رویه کفش می باشد. از همین رو سبب کاهش محسوس وزن این کتونی اسپرت شده است. از طرفی استفاده از این ترکیب سبب افزایش انعطاف پذیری کتونی شده است. در هنگام پیاده روی های طولانی و یا دویدن و یا حتی انجام حرکات ورزشی کمتر احساس خستگی کرده و مدت بیشتری را صرف انجام این حرکات می کنید.

همانطور که می دانید:

مش یکی از بهترین متریال ها برای جلوگیری از تعریق و ایجاد حساسیت پا در کفش به شمار می رود. چراکه مش با داشتن روزنه هایی در خود به خوبی هوا را از خود عبور داده وسبب ایجاد محیطی به نسبت خنک در این کتونی اورجینال میشود. همین امر نیز مانع از تعریق بیش از اندازه پا شده و موجب افزایش رضایت مندی شما میشود.

برای اتصال رویه و زیره کفش در قسمت پشتی این کتونی نیوبالانس از قطعه ای پلاستیک فشرده استفاده شده است. تا متحمل فشار بیشتری در زمان پیاده روی و درآوردن و پوشیدن کفش شود و به این ترتیب عمر کتونی را بالا ببرد.

کفش طبی اسکچرز ( اسکیچرز) (Skechers)

 

کفش اسکیچرز

اسکیچرز (یا اسکچرز) Skechers

برندی است آمریکایی و از جمله فعالان صنعت کفش و پوشاک که به سبب راحتی بی نظیر تولیداتش شهرتی جهانی دارد‏‏.‏‏ این برند توسط رابرت گرینبرگ و پسرش مایکل در سال ۱۹۹۲ میلادی در ایالت کالیفرنیای آمریکا تاسیس شد. اسکچرز ابتدا در آمریکا با فعالیت در زمینه‌ی محصولات مرتبط با مد و فشن بر سر زبان‌ها افتاد. کم‌کم به حوزه‌ی تولید کفش‌های حرفه‌ای دویدن ورود پیدا کرد و اتفاقا در این زمینه هم بسیار درخشان ظاهر شد.

همانطور که میدانید قبل از تولید کفش های اسکیپچرز کفش های ورزشی موجود در بازار به سرعت از شکل اولیه خود خارج میشدند و به کمر و پا آسیب می رساندند. اما اسکی چرز با تولید کفش طبی کارخانه ای سبک و راحت توانست بر این مشکل غلبه کند و خیلی زود به عنوان برندی محبوب و بسیار پر طرفدار در سراسر دنیا شناخته شود.

از طرفی کفش طبی این برند ورزشی با ظاهری زیبا و عملکردی فوق العاده دارای طرفداران بسیاری است. این کفش ها با رویه نرم پارچه و زیره ای پلاستیکی و کاملا انعطاف پذیر موجب ایجاد راحتی حین راه رفتن می شود. طوری که به دلیل طراحی عالی و سبکی بسیار زیاد کفشهای این برند پاها درون آنها آنقدر راحت هستند که احساس میکنید چیزی نپوشیده اید.

قبل از معرفی تکنولوژی مموری فوم:

کفش ها خیلی راحت طبی و نرم نبودند و پس از مدتی برای افرادی که پیاده روی های طولانی داشتند. باعث ایجاد کمر درد و پادرد می شدند. اسکیچرز با دیدن این مشکل در پی رفع آن برآمد و تکنولوژی منحصربفرد فوم حافظه دار را معرفی کرد. فوم حافظه دار مانند بالشتی برای پاهای شما می باشد. این فوم ساخته شده از پلی اورتان است.

ویژگی منحصر به فرد مموری فوم این است که مطابق پای شما شکل و فرم میگیرد. به نحوی که پس از چند قدم راه رفتن کاملا قالب پا شده و گودی کف پا را پر می کند و از وارد شدن فشار به پاها و کمر جلوگیری می کند. بطوریکه گویی کفشی در پا ندارید و روی هوا پرواز می کنید. این کفی ها بسیار منعطف و نرم هستند و با پر کردن گودی کف پا حداکثر راحتی را فراهم می کنند.

 

کفش طبی / ورزشی آسیکس (asics)

انواع پاشنه کتونی اسپرت
کتونی ورزشی

برند اسیکس 

یکی از برندهای خوش نام و معتبر در طراحی و تولید کتانی های ورزشی جهان است. علت این که این نام خیلی به گوش شما آشنا نیست. در تنوع کم محصولات آن به نسبت بزرگان این رشته از جمله آدیداس و نایک حکایت دارد.

اسیکس به قلب دوم شما کمک میکند! بله. پا ، قلب دوم  است.  اگر پوشش پا شما مناسب باشد و جریان هوا به خوبی در کتانی جریان داشته باشد  و کفی طبی کفش و رویه ی آن و نشست پاشنه در کتانی به خوبی صورت بگیرد ، پا شما کم تر احساس  خستگی  می کند  به  خصوص در زمان پیاده روی های بلند مدت  و در نهایت ، ستون فقرات شما سالم  تر  و سبک زندگی شما سالم تر خواهد بود.

در واقع:

کفشی که پاشنه‌ های خوبی داشته باشد و از انعطاف ‌پذیری مطلوبی در طراحی و ساخت آن استفاده شده باشد ، مدلی مناسب برای همه  سنین است. شرکت هم اکنون در طراحی  و تولید تجهیزات مربوط به ورزش فوتبال ، اسکواش ، ورزش های رزمی ، گلف ، کشتی  و تنیس و هم چنین والیبال و بسکتبال ، محصولات زیادی  را روانه بازار کرده است.

اما از نظر قدرت برندینگ و میزان فروش ، هم تراز با آدیداس و نایک نیست.  اما کیفیت محصولاتش ، تحسین مصرف کنندگان را در سراسر جهان به همراه داشته است.

اکنون بخش قابل  توجهی از  وقت و سرمایه شرکت های تولید محصولات ورزشی ، به شناخت آناتومی بدن انسان و نیازسنجی مخاطبان در سطوح مختلف از افراد عادی تا ورزشکاران حرفه ای مرتبط است که این وظیفه  را آزمایشگاه  های تخصصی طراحی  و توسعه محصول  این شرکت های ورزشی انجام می دهند.

برقراری تعادل میان روح و جسم ورزشکاران ، از جمله اهداف  مهم در رفتار سازمانی یادگیرنده شرکت اسیکس است. این برند ، شرکت چند ملیتی بین المللی  است و اکنون بیش از هفتاد سال از تاسیس آن می گذرد.

کفش ورزشی کانورس (All Star Converse Chuck Taylor)

 

تاثیر کفش بر راستای بدن
تاثیر کفش بر راستای بدن

 ملیت این برند آمریکایی است و در سال ۱۹۱۷ متولد شد. این اسنیکرزها ( کفش کتانی ) ، از متداول ترین و شناخته شده ترین کتانی های بسکتبال بودند. به سبب همین پیشینه و سادگی طرح شان ، محبوب و ماندگار باقی ماندند. موسس این کارخانه ، کفش هایی برای بازی فوتبال و نتبال ( که نوعی از بسکتبال که به بسکتبال بانوان معروف است. ) طراحی می کرد. آقای کانورس ، رفته رفته به تولید کفش های بسکتبال روی آورد.

 از سال ۱۹۲۱ یک بسکتبالیست به نام چاک تیلور که در کارخانه کفش کانورس هم مشغول به کار بود شروع به تبلیغ برای کفش آل استارکرد و در حدی در این مسیر شناخته شد که در سال ۱۹۲۳ برچسب گرد لاستیکی آل استار را به قسمت مچ کفش اضافه کرد و نام خود را بر روی آن نوشت این کفش از آن سال به نام کانورس آل استار چاک تیلور شناخته شد.

تا رسیدن به سن ۷۵ سالگی کتانی های آل استار ، حدود نیم میلیارد جفت از این کتانی ها به فروش رفته بود ، و جالب اینجاست که قسمت بزرگی از فروش این کتانی ها در بازار های خارج از کشور آمریکا بوده است.

 

کفش تامی (Tommy Hilfiger)

 

برند تامی نامی آشنا در عرصه مد دنیا است که طرفداران بسیاری نیز دارد. تامی هیلفیگر یکی از بزرگترین برند های دنیا در زمینه پوشاک محسوب میشه و با شعار پوشاک آمریکایی با کیفیت اولین بار در سال ۱۹۸۵ و توسط شخصی با همین نام افتتاح شد.

این کمپانی که درابتدا تنها ۳ کارمند داشت ، الان بیش از ده هزار نفر کارمند دارد و آن ۱۵۰ دلار سرمایه اولیه الان به بیش از ۶٫۴ میلیار دلار تبدیل شده است. این کمپانی چندین زیرشاخه داره که باید محصول مورد نیاز ۱۴۰۰ فروشگاهش در سراسر دنیا رو تامین کنه.

کفش فیلا (Fila)

کمپانی فیلا

در سال ۱۹۱۱ برادران فیلا در شهر کوچکی در شمال ایتالیا یک کارخانه تولید پارچه با کیفیت بالا و لوکس برای مردم محلی راه اندازی کردند. برادران فیلا هیچگاه فکر نمی کردند. که روزی این کارخانه پارچه بافی به یکی از مشهورترین برندهای ورزشی در جهان تبدیل شود. در ابتدا لباس های بافتنی و لباس های زیر فیلا در شهر بیه لا در ایتالیا معروف شد. ولی رفته رفته محصولات آن ها در تمام کشورشان به شهرت رسید.

سایر برند های کفش طبی / اسپرت :

سالمون ، نورتفیس ، کلمبیا ، پوما ، پرفکت استپس ، مل اند موژ ، دیادورا ، لینینگ lining ، اسکیچرز مشهد

 

کدام برند اسپورت محبوبیت بیشتری دارد ؟

پس از بررسی که در گوگل ترند 

انجام دادیم متوجه شدیم با اختلاف زیاد کفش نایک از سال گذشته تا به امروز محبوبیت بالاتری دارد و بقیه برندها تقریبا در یک رده محبوبیت دارند که نتیجه در عکس مشخص می باشد.

برندهای معروف کفش ورزشی / اسپرت
برندهای معروف کفش ورزشی / اسپرت

کفش طبی مخصوص کاردرمانی :

کفش طبی کاردرمانی
کفش استاندارد

در مراکز ارتوپدی فنی ( مراکز اسکن پا و ارایه کفش طبی ). تلاش می کنیم با استفاده از کفش های طبی کودکان . ( که توسط شرکتهای معتبر تولیدی تهران و از مرغوب ترین مواد اولیه تولید می شوند.) به فرآیند درمان انحراف یا صافی کف پای کودک شما یاری برسانیم.

کفش های طبی داخلی :

شامل برندهای مختلف از صندل طبی خار پاشنه ، صندل راحتی خار پاشنه ، صندل طبی اداری خارپاشنه ، کفش و دمپایی طبی لژدار  مانند : کفش طبی دکتر شول ، کفش طبی دکتر اشمیت ، فوت ، ماخ ، شیفر ، ساکونی ( ساکنی ) ، روشن ، اوتانا ، شانا ، نیکتا ، فوت کر ، طب پدیده ، چرم مشهد ، شوپا ، چرم یاس ، پژواک چرم ، شیما ، مهر ، نادر ، چلیپا ، شهپر ، سینا ، پاتکان ، پای آرا ، مارتین ، ریمکس ، مارال چرم ، دنیلی ، ویتلو ، ژست ، کلارک ، ونوس ، معراج  ، مدیسان ، کفش ملی ، کفش بلا ، کفش نادر ، کفش پاما ، ساینا چرم ، تن تاک ، نگل ، شعله ، چرمینه ، پاندورا ، فام ، لیمو طب ، پاپیاطب ، پاپزشکی و کفش های راحتی متنوعی هستند.

بیشتر بخوانید …

نتیجه‌ای پیدا نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست